تشخیص کیفیت لاستیک طبیعی توسط کنتیننتال




تشخیص کیفیت لاستیک طبیعی توسط کنتیننتال  

کنتیننتال روشی را برای علامت گذاری کیفیت لاستیک طبیعی عرضه می کند.

شرکت‌ تولیدکننده دستگاه‌های ردیابی قاره ای و دیجیتالی آلمانی Security Matters (SMX) روشی را برای علامت‌گذاری نامرئی کائوچو طبیعی با اطلاعات مربوط به منشأ جغرافیایی درختان معرفی کرده است. این بدان معناست که می توان کیفیت لاستیک طبیعی را با تشخیص منشاء جغرافیایی آن ، در هر مرحله ، از تولید تا رسیدن به دست مشتری تایید کند.

فناوری نشانگری که این شرکت‌ برای استفاده در لاستیک طبیعی ایجاد کرده‌اند، برای ایجاد شفافیت بیشتر در کل زنجیره ارزش تایرها و محصولات لاستیکی فنی کنتیننتال طراحی شده است.

در آزمایش میدانی این فناوری ، از کائوچو طبیعی که به عنوان بخشی از پروژه مشترک بین کنتیننتال و آژانس کمک‌های توسعه آلمان GIZ (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit) در  کالیمانتان یکی از استان های غربی اندونزی اجرا می‌شود، استفاده و مشخصات کیفی آنها نیز ارائه شد.

این ماده نشانگر در طول برداشت به شکل لاتکس رشد کرده و نه تنها در برابر آماده سازی های فشرده مربوط به تولید لاستیک طبیعی بلکه در کل فرآیند تولید تایر نیز از خود مقاومت نشان داده است. گفتنی است؛ ظاهر و عملکرد تایر دوچرخه حاوی نشانگر نامرئی همچنان بدون تغییر باقی مانده است.

در لاستیک تولید شده، داده ها با استفاده از نرم افزار هدفمند و خواننده بازیابی و تفسیر شدند. این پروژه بر آموزش و دیجیتالی شدن به عنوان کلیدهای ایجاد زنجیره تامین پایدار برای لاستیک طبیعی تمرکز دارد.

 آینده ای روشن؛ استفاده در مقیاس بزرگ تر در تولید محصولات لاستیکی

کمپانی لاستیک سازی کنتیننتال رویکردی جامع برای پایداری در تمام مراحل زنجیره ارزش تایر دنبال می‌کند و این ماموریت را برای خود تعیین کرده است که تا سال 2030 به پیشرفته‌ترین شرکت تایرسازی از نظر مسئولیت‌های زیست‌محیطی و اجتماعی تبدیل شود. این ابتکار برای حمایت از اهداف کانتیننتال در نظر گرفته شده است زیرا حداکثر تا سال 2050، این شرکت در نظر دارد از مواد 100 درصد تولید شده پایدار در تایرهای خود استفاده کند و همچنین می‌خواهد در کل زنجیره ارزش خود به بی‌طرفی کامل از نظر آب و هوا دست یابد.

اکنون که این فناوری اولین آزمایش انعطاف‌پذیری خود را پشت سر گذاشته است، کنتیننتال در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از فناوری نشانگر جدید در مقیاس بزرگ‌تر در تولید لاستیک های خود می باشد و قصد دارد آن را در سایر محصولات لاستیکی نیز مورد استفاده قراردهد. به عنوان بخشی از صنعتی شدن این فناوری، این شرکت به منظور محافظت از آن در برابر دستکاری، اتصال نشانگرها را با فناوری بلاکچین در نظر خواهد گرفت.

هر دو شرکت  کنتیننتال و Security Matters عضو پلتفرم جهانی هستند که فعالانه برای تولید و بهبود پایداری در بخش لاستیک طبیعی در سراسر جهان تلاش می کنند.

کلاوس پتشیسک، رئیس بخش پایداری تایر کنتیننتال ، گفت: "ما شاهد پتانسیل عظیمی در فناوری نشانگر در علامت گذاری کیفیت لاستیک طبیعی هستیم و این موضوع در آینده به ما کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل کنیم کائوچو طبیعی که در لاستیک‌های خود استفاده می‌کنیم کاملاً مسئولانه و براساس استاندارد رشد می‌کند و منبع آن مورد تایید می باشد. در بلند مدت، ما بر این باوریم که فناوری نشانگر می‌تواند به شفاف‌تر و قابل تأیید کردن فرآیندهای بسیار پیچیده در زنجیره تأمین ما کمک کند. با مسائل امنیتی فعلی ما یک شریک مبتکر برای توسعه و آزمایش فناوری نشانگر در کنار خود داریم."

همچنین هاگای آلون، مدیر عامل SMX، می گوید: "SMX همراه با کنتیننتال از نشانگر و فناوری دیجیتال برای بهبود شفافیت زنجیره تامین لاستیک طبیعی و ایجاد پایداری استفاده خواهد کرد."



منبع خبر: https://www.tiretechnologyinternational.com/


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0